Spørsmål om synbiotika og probiotika - FAQ | Super Synbiotics

Vanlige spørsmål

Vårt produkt
Bestillinger og levering
Betalinger
Kampanjer og rabatter
Reklamasjoner og returer

VÅRT PRODUKT

Hva er Synbiotic?

Synbiotic er et svensk bakterie- og fibertilskudd. Produktet består av de fire patenterte bakteriestammene L plantarum, L paracasei, pediococcus og mesenteroides, samt fire forskjellige oppløselige kostfibre – inulin, pektin, resistent stivelse og betaglukan fra havre.
Les mer om Synbiotic her

Hvorfor bør jeg spise Synbiotic?

En sunn tarmflora hviler på tre grunnpilarer: kosthold, mosjon og stresskontroll. Synbiotic er et kosttilskudd som kan komplettere en sunn livsstil og et variert kosthold ved å tilføre gode bakterier og et høyt innhold av kostfibre.

Hvordan tar jeg Synbiotic?

Det enkleste er å røre ut pulveret i et glass vann eller juice. Rør godt rundt og drikk øyeblikkelig for å unngå at pulveret synker ned til bunnen eller at blandingen tykner. Unngå å varme opp pulveret ettersom varmen tar knekken på bakteriene. Åpnet pakning konsumeres umiddelbart for å bevare produktets kvalitet.

Hvor mye?

Produktet er pakket i smidige doseposer. En pose er en dagsdose. Hvis tarmen føles veldig ute av balanse, kan man fint ta opptil tre dagsdoser per dag. Hvis du ikke er vant med fiber, kan du spre dosene ut over dagen. Du kan f.eks. ta en del av dosen om morgenen, en del ved lunsj og en på kvelden. Sørg for å drikke mye vann.

Hvor ofte?

Synbiotic er ment å tas daglig og kan brukes hele livet.

Hvorfor pulver?

Vi bruker den optimale mengden fiber som trengs for å kunne hjelpe bakteriene med å etablere seg og vokse i tarmen. Mengden fiber i Synbiotic får ikke plass i en pille eller kapsel, og vi har derfor valgt å lage et produkt i pulverform.

Hvorfor bør jeg røre om skikkelig?

For at pulveret ikke skal synke til bunnen eller tykne. Vårt fokus har vært å utvikle et produkt som er så virkningsfullt som mulig og vi har bevisst valgt ikke å gå på akkord med effekten til fordel for brukervennligheten. Alternativet hadde selvfølgelig vært å lage en pille og redusere andelen fiber.

Hvor lang tid tar det før jeg merker en effekt?

Ettersom tarmfloraen ser ulik ut fra person til person, så er det individuelt hvor lang tid det tar før man merker noe resultat. Vi anbefaler at man bruker Synbiotic i minst 3 måneder. Etter seks måneder opplever 9 av 10 en forbedret effekt på helsen etter å ha tatt Synbiotic*

*basert på en kundeundersøkelse fra 2022

Hvordan skal Synbiotic oppbevares?

Vi anbefaler at Synbiotic oppbevares i kjøleskap. Produktet tåler likevel oppbevaring i romtemperatur i kortere perioder, for eksempel under transport hjem til deg.

Hvorfor skal Synbiotic oppbevares i kjøleskap?

Ettersom Synbiotic inneholder levende bakterier, anbefaler vi oppbevaring i kjøleskap eller fryser for å bevare produktets kvalitet. Produktet tåler likevel oppbevaring i romtemperatur i kortere perioder, for eksempel under transport hjem til deg.

Overlever bakteriene?

Bakteriestammene som brukes i Synbiotic15, Synbiotic40 Enhanced og Synbiotic Gut-Brain, har i studier vist seg å ha svært god resistens mot gallesyre og lav pH-verdi. Bakteriene har dermed en god evne til å overleve og kolonisere i tarmen.

Er det bedre med flere bakteriestammer?

Viktigere enn antall bakterier og antall stammer er at tilskuddet er basert på klinisk forskning. Det er viktig at forskningen ikke bare har blitt gjort på de enkelte stammene, men på hele kombinasjonen av bakterier (og andre ingredienser) som brukes i kosttilskuddet.

Hva er forskjellen på dette produktet og andre produkter med melkesyrebakterier?

Synbiotic inneholder både melkesyrebakterier (probiotika) og kostfiber (prebiotika), til forskjell fra probiotiske produkter som kun inneholder melkesyrebakterier. Kostfibrene fungerer som mat for bakteriene og hjelper dem med å overleve og kolonisere i tarmen.

Super Synbiotic inneholder dessuten våre fire patenterte bakteriestammer i kombinasjon med et høyt innhold av fire kostfibre, noe som gjør produktet helt unikt på markedet.

Hva er forskjellen mellom probiotika og synbiotika?

Probiotika er et tilskudd av kun gode bakterier, mens synbiotika er et tilskudd av gode bakterier og kostfibre (prebiotika). Kostfibrene spiller en viktig rolle i tilskuddet, siden de fungerer som mat til bakteriene i tarmen. Dessuten er kostfiber en viktig del av kostholdet for en normal tarmfunksjon. Helsedirektoratet anbefaler at voksne bør få i seg minst 25-35 gram kostfiber per dag.

Bør jeg ta Synbiotic i forbindelse med måltid?

Synbiotic kan tas når som helst på døgnet og kan tas både på tom mage og sammen med mat. Det går også utmerket an å blande ut pulveret i en smoothie eller strø det over yoghurt. Derimot skal Synbiotic ikke varmes opp.

Kan gravide, ammende og barn spise Synbiotic?

Ja, det går kjempefint. Dog anbefales ikke Synbiotic40 Enhanced for barn. For barn anbefaler vi at man begynner med en halv dose Synbiotic15 for å se hvordan barnet reagerer og deretter trapper opp til full dose.

Inneholder produktet gluten eller melk?

Råvarene i Synbiotic inneholder ikke gluten eller laktose, og vi kan garantere at sluttproduktet er gluten- og laktosefritt.

Kan man få reaksjoner i begynnelsen?

Hvis du har en kraftig ubalanse i tarmfloraen, kan du få reaksjoner som gasser og følelse av ubehag fra magen. Disse plagene gir seg vanligvis etter at man har brukt produktet en stund. Hvis du får plager, kan du prøve å dele opp dagsdosen ved å ta den ene halvdelen på formiddagen og den andre halvdelen på ettermiddagen.

Kan jeg spise Synbiotic i kombinasjon med legemidler?

Forhør deg alltid med legen din om å kombinere legemidler med produkter som inneholder et tilskudd av vitaminer. Synbiotic15 og Synbiotic40 har derimot ingen effekt på legemidler, siden de ikke inneholder vitaminer, men bare naturlige ingredienser som normalt finnes i næringmidler.

Til toppen av siden

BESTILLINGER OG LEVERING

Når kommer pakken min?

Mottatt og bekreftet bestilling leveres til deg så fort som mulig. Vanligvis skjer dette innen 2–4 virkedager. Ved stor etterspørsel kan det likevel ta litt lengre tid. Hvis pakken din ikke er levert innen 5 virkedager, ber vi deg ta kontakt med kundetjenesten.

Hva gjør jeg hvis jeg vil endre leveringsadressen på en bestilling?

Du kan endre leveringsadressen ved å sende en e-post til vår kundetjeneste rett etter at du fått ordren din bekreftet.

Klarer bakteriene seg under transporten hvis de ikke er kjølt?

Ja, Synbiotic kan transporteres uten problemer. For oppbevaring over lengre tid anbefaler vi likevel kjøleskap eller tilsvarende.

Kan jeg kjøpe Synbiotic i butikk?

Det er mulig å kjøpe Synbiotic hos noen få utvalgte forhandlere. For å finne ut om det finnes en forhandler i akkurat ditt område, kan du ta kontakt med vår kundetjeneste.

Til toppen av siden

BETALINGER

Hvordan betaler jeg?

På Super Synbiotics tilbyr vi betalinger via Stripe (kortbetaling), Paypal eller Klarna. Gjennom Klarna kan du velge å betale direkte, foreta en bankoverføring, betale med faktura eller med kort. Med Paypal kan du enten betale med Paypal-kontoen din eller med kort.

Hvilke kort kan jeg betale med?

Du kan betale med Visa, Mastercard eller American Express.

Jeg har ikke fått noen faktura / Har dere tatt imot fakturabetalingen min?

Fakturering håndteres av vår faktureringspartner Klarna. For spørsmål angående din faktura ber vi deg om å kontakte Klarnas kundetjeneste på info@klarna.se eller +46 08-120 120 10.

Tilbakebetaling

En tilbakebetaling tar vanligvis 2–5 virkedager, men avhengig av kredittkortutsteder kan det iblant ta opptil 30 dager. Tilbakebetalingen gjøres alltid på samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpet.

Til toppen av siden

KAMPANJER OG RABATTER

Jeg glemte å oppgi rabattkoden min da jeg kjøpte, kan dere legge den til i ettertid?

Ja. Send oss bestillingsnummeret og rabattkoden din på e-post, så registrerer vi rabatten manuelt.

Hvorfor fungerer ikke rabattkoden min?

Dobbeltsjekk at rabattkoden er korrekt – feilstaving og eventuelle mellomrom er eksempler på vanlige feil. Hvis problemet ikke blir løst, kan du kontakte vår kundetjeneste.

Til toppen av siden

REKLAMASJONER OG RETURER

Jeg har fått hjem varene, men angrer kjøpet mitt, hvordan returnerer jeg varene?

Klistre den medfølgende returseddelen på pakken og lever den på nærmeste postkontor. Porto står du for selv.

Hvordan får jeg en returseddel?

Returseddelen følger med i pakken. Hvis du har mistet returseddelen, så returnerer du pakken til:

Super Synbiotics AB

c/o Inpac Pharma

Åldersmansgatan 2

22764 Lund, Sverige.

OBS! I pakken legger du en lapp der du skriver navn, kontaktopplysninger, bestillingsnummer samt årsak til returen. Dette gjør at vi kan identifisere at det er akkurat din ordre som er returnert. Så fort vi har tatt imot returen din, så foretar vi en tilbakebetaling, og pengene er tilbake hos deg innen noen dager.

Koster det noe å returnere?

Du betaler selv for returen. Returkostnaden pleier å ligge på mellom 50–150 kroner avhengig av pakkens størrelse.

Har dere mottatt retursendingen min?

Så fort vi har tatt imot retursendingen din, så sender vi deg en e-post med bekreftelse til deg og foretar en tilbakebetaling. Pengene kommer tilbake på den betalingsmåten du brukte da du bestilte.

Jeg ønsker å reklamere varen min, hva gjør jeg?

For reklamasjoner ber vi deg ta kontakt med vår kundetjeneste.

Til toppen av siden

 

 

 

Bakterier og fibre for magen

  • Basert på 20 års forskning
  • Produsert i Sverige
  • Naturlig - ingen tilsetningsstoffer

nyheter og tips for tarmfloraen din

Hallo

Det ser ut til at du er i Norge. Besøk vår norske nettside her www.supersynbiotics.no